Dag van de Lach: hoe blijf ik lachen als ik eenzaam ben?

Dag van de Lach: hoe blijf ik lachen als ik eenzaam ben?

Lonely… I’m Mr./Mrs. Lonely… I have nobo- Ho, stop. Dat is niet waar. Want je hebt ons! Het leukste redactieteam van ’t Stad. En wij begrijpen dat tijdens deze periode het huilen je misschien soms nader staat dan het lachen. Maar vandaag is het Internationale Dag van de Lach en dus hoog tijd om daar verandering in te brengen. Wij staan vast paraat met de beste tips waardoor jij je minder eenzaam zult voelen en weer een kleine glimlach op je gezicht kunt toveren – je checkt ze hieronder.

#1 Wees creatief met nieuwe hobby’s

De beste tip tegen een eenzaam gevoel? Afleiding, afleiding, afleiding… En de beste manier om jezelf af te leiden? Doe iets wat je leuk vindt! In deze tijden is het voor veel van ons lastig om onze hobby’s uit te oefenen – we kunnen per slot van rekening niet meer naar onze sportclub, muziekles, of een avond doorbrengen op café (laten we eerlijk zijn, dat is de grootste hobby van elke student). Wees daarom vooral zo creatief mogelijk in het bedenken van iets nieuws dat jou gelukkig maakt. Inspiratie nodig? I got you:

  • Maak een plakboek. Je ziet ze vaak verschijnen in films en series, maar zeg eens eerlijk, heb je er ooit zelf een gemaakt? Dat dacht ik al. En nu je toch tijd zat hebt (lees: die online colleges terugkijken aan het uitstellen bent), is dit je kans om er eens echt voor te gaan. Print jouw favoriete foto’s, plak er glitters op, laat je helemaal gaan. Zo’n trip down memory lane herinnert jou gegarandeerd aan alle mooie momenten die je hebt meegemaakt, en die toveren binnen no time een grote glimlach op je gezicht.
  • Volg online danslessen. Want wie zegt dat je niet fit kan blijven als je de deur niet uit kan? Veel dansscholen gooien in deze periode hun lessen online, dus maak daar goed gebruik van en kom deze quarantaine uit als nieuwgeboren dansgod. Dan kun je hopelijk over een aantal maanden meer moves laten zien in de club dan die eeuwige robot en sprinkler van je. Een pirrouette? Geen probleem. Salsa? No problema.
  • Tover jezelf om tot boekenwurm. Ben jij ook zo iemand die een hele verzameling aan ongelezen exemplaren op zijn boekenplank heeft staan? Tijd om daar verandering in te brengen. Door te verdwijnen in een fantasiewereld vergeet je voor even dat je alleen bent, maar lijkt het net alsof je omringd bent door mensen (well hello, imaginary friends…). Een perfect medicijn tegen eenzaamheid, dus.
  • Fotografeer er op los – en ontdek tegelijkertijd de mooiste plekjes van Antwerpen tijdens een frisse wandeling. Ik durf te wedden dat je je minder eenzaam zult voelen als je je weer even beseft dat je je bevindt in de mooiste, meest fotogenieke stad van de wereld. Oh, en weet je waar je nu écht toffe wandelingen vindt, boordevol prachtplekjes om prachtplaatjes van te schieten? In onze Studentengids! Je vindt de Walkabouts in de achterflap.

#2 All day everyday videobellen

We hoeven de generatie van de millenials vast niet te vertellen dat videobellen met vrienden en familie altijd een goed idee is, maar we doen het lekker toch. Want dit is misschien wel dé beste tip tegen eenzaamheid. Zo kun je gezellig met jouw naasten kletsen én ze ook nog eens zien. Wist je trouwens dat er tegenwoordig ook allerlei apps bestaan waarop je spelletjes kunt spelen tijdens het videobellen? Geweldig, hè. Zo kun je videobellen tijdens het gamen, tijdens het eten, tijdens een café avondje, in bed, op de zetel… Elke dag. Heel de dag.

#3 Hou de GATE15-socials in de gaten 

Coronatijden of niet, ons redactieteam is niet vies van een beetje werken. Daarom zetten wij nog steeds alles op alles om jou te voorzien van de beste tips, mooiste beelden, tofste wandelingen en veel, veel meer. En dat doen wij allemaal om een kleine lach op jouw gezicht te toveren. Dus, heb je last van de eenzaamheid? Check onze website, Instagram, Facebook, LinkedIn, Snapchat (oh nee die hebben we niet) en vind content die jou vrolijk maakt.

#4 Weet dat je niet alleen bent

Figuurlijk, dan. Misschien wel letterlijk. Sorry. In ieder geval, het kan een troost zijn om te weten dat je écht niet de enige bent die z’n familie en vrienden heel hard mist. Het is voor iedereen een moeilijke periode, en we moeten er samen het beste van maken. Maar dan alleen. Hebben deze tips nou geen lach op jouw gezicht getoverd en neemt het eenzame, ongelukkige gevoel toch de overhand? En wil je daar met iemand over praten? Dan zijn er genoeg instanties waar je bij terecht kunt. Hier is een lijstje:

  • STIP Universiteit Antwerpen (+32 3 265 48 72 // stip@uantwerpen.be)
  • Stuvo AP Hogeschool (+32 3 220 59 00 // stuvo@ap.be)
  • Stuvo Hogere Zeevaartschool (+32 3 205 64 59 // stuvo@hzs.be)
  • Stuvo Karel de Grote Hogeschool (+32 3 613 13 03 // stuvo@kdg.be)
  • Studentenvoorziening KU Leuven (+32 3 201 18 19 // studentenvoorzieningen.antwerpen@kuleuven.be)
  • Studentenvoorziening Thomas More (+32 3 432 19 89 // stuvo.antwerpen@thomasmore.be
Nog interessante nieuwsberichtenNog interessante nieuwsberichtenNog interessante nieuwsberichtenNog interessante nieuwsberichtenNog interessante nieuwsberichtenNog interessante nieuwsberichtenNog interessante nieuwsberichtenNog interessante nieuwsberichtenNog interessante nieuwsberichtenNog interessante nieuwsberichtenNog interessante nieuwsberichtenNog interessante nieuwsberichtenNog interessante nieuwsberichtenNog interessante nieuwsberichtenNog interessante nieuwsberichtenNog interessante nieuwsberichtenNog interessante nieuwsberichtenNog interessante nieuwsberichtenNog interessante nieuwsberichtenNog interessante nieuwsberichten